RSS

peristiwa i

kereta aku rusak. dah seminggu dah kereta aku rusak.
aku turun keja makey kereta Mrs. D. (siapa Mrs. D? baca Introduction aku)

tapi aritok pagi, Mrs. D sound ngn aku,
"bila gik kau nak ngato moto kau ya? Susah aku nak bejalan..".

Mrs. D madah camya, nya sik miker aku baruk bangun tido. Dah lah aku anso-anso, malam tadik aku tido aher, pukol 1pg.

Tang ada jak aku dgr tekak nyerabak nya kol 6.30pg.

Rasa nak nangis aku.

Sebenarnya dah seminggu kereta ku rusak, aku sik mikik. Kereta salun ku ya, break nya ada problem.

Jadi, Mr. D ada kereta. Aku makey lah kereta Mrs. D, kerana Mrs. D spt numpang Mr. D turun keja.

Dah berkali-kali juak Mrs. D nanyak bila aku nak mikik kereta, aku jawab simple jak,
"Tunggu Terimak.. "...

Aku nang jak dah pokai bulan tok.

Aku overbujet.

Sik juak Mrs. D miker, aku abis duit kerana meli barang rumah bulan tok sampey RM300.

Mun Mrs. D sik nampak apa barang dibeli aku, sik nya tauk aku belanja macam ya.

Apa ku beli? Dak omo, botol pencuci... key ngelap lante, kopi, gula, manok.. cek2 bil ria RM280. aku pun terkejut (walaupun dah expect, kerana tiap bulan aku meli brg sama)... Tapi Mrs. D nang... sik tauk juak, nya anggap aku cokot.

Neylah nya nak nangga omo. Bukan nya ada belakang nesah baju. Urg gaji aku yang nesah.

Balit ke kesah ngungkit kereta ya tek.

Aku kecik ati.

Alu ku kontek Mr. Boyfriend, minjam kereta nya pegi kerja.

Mr. Boyfriend nang bait. Nya nyerah kereta nya ngn aku, dan nya mpun turun keja makey skuter.

Sayang ku ngn nya. Dan aku menyesal lamak tok aku salu jaik ngn Mr.Boyfriend. Salu gilak aku nganok nya.

Kakya tek, Mrs. D pun turun keja makey kereta nya.

Pukul 10 lalu tek aku dapat msg dari Mrs. D , "Miss A. Aku ambik cuti aritok. Aku sikda di opis.."..

Ya duhal.

Tapi Mrs. D, siboh kitak bingong, sik mek heran nak minjam kereta kitak agik. Terimak kasih byk, dan minyak kereta kitak byk kamek isi. Mun kitak sedar..

0 comments: